stomatologie

Best Dentist este portalul care te ajuta sa-ti gasesti un cabinet stomatologic apreciat, unde

medicii dentisti

lucreaza pentru sanatatea dintilor tai, ajutandu-te cu sfaturi pentru a evita neplacerile provocate de carii.
     Totodata iti ofera informatii despre stomatologie, atat de utile pentru o dantura sanatoasa.

INFORMATII UTILE

CUTIA COMORII

Chirurgia orala se refera la urmatoarele proceduri de care puteti beneficia: extractii dentare, rezectii apicale, extractia dinţilor inclusi si semiinclusi, chirurgie parodontala, aditie de os si elevarea sinusurilor in vederea inserarii implantelor dentare. Toate aceste manopere se realizeaza sub anestezie locala si fara durere.
-Estetica dentara Un zambet perfect reprezinta, pe langa o stare de sanatate foarte buna, si a avea fiecare dinte in parte cu o culoare adecvata, o forma adecvata, gingii sanatoase si o armonie faciala in concordanta cu structura faciala a fiecarei persoane in parte. Estetica dentara se refera la corectarea aspectului dinţilor sanatosi.
-Implantologie Implantul dentar nu este altceva decat un surub din titan care este plasat la nivelul osului maxilar/mandibular. El joaca rol de radacina pentru un dinte artificial sau un set de dinti artificiali. Atunci cand o restaurare a dinţilor pe implante este realizata perfect, nimeni nu isi da seama ca acolo este un implant. Tot ceea ce se vede este dintele.
-Odontoterapie Obturatiile (plombele) reprezinta un tip de restaurare dentara folosit pentru a “repara” dinţii distrusi de carie. Se intampla ca un dinte desi este afectat de carie, totusi el sa nu doara sau sa prezinte vreun discomfort.
-Parodontologia este o specialitate a stomatologiei care se ocupa cu prevenirea si tratarea gingivitei si a bolii parodontale cauzate de acumularea placii bacteriene (tartrului).
- Protetica Tratamentele protetice sunt destinate in scopul realizarii unei balante intre functionalitate, longevitate si estetica si acestea includ: Stomatologia estetica reconstructiva, Coroane metalo-ceramice sau din ceramica integrala, Fatete ceramice, Puntile dentare, Protezele partiale mobilizabile, Protezele totale mobilizabile.

PIERDEREA DINŢILOR - Consecinţe
      Pierderea dinţilor poate fi cauzată de carii/infecţii dentare, paradontopatie, diverse accidente urmate de fracturarea acestora.
      Impactul pierderii dinţilor asupra individului are mai multe componente:
      1. Impactul asupta persoanelor din jur, al anturajului:
      - lipsa dinţilor creeaza un sentiment de neingrijire, de neglijentă personală;
      - dinţii cariaţi si neigienizaţi corespunzător determină o respiraţie urât mirositoare, dezagreabilă;
      - influenta asupra "imaginii propriei persoane". Dinţii au un rol important in realizarea "zâmbetului" şi implicit al farmecului personal. Să nu uităm că acest farmec personal contribuie în mare măsură la "reuşita noastră" în viaţa personală dar şi pe plan profesional;
      - lipsa dinţilor determină o greutate în vorbire, chiar imposibilitatea pronunţării anumitor litere;
      - dinţii rămaşi se deplasează spre spaţiile libere, dând danturii un aspect de dinţi rari poziţionaţi dezordonat.
      2. Impactul asupra propriului psihic:
      Persoanele cu probleme dentare evită să zambească sau fac acest lucru mai rar şi cu teama de a nu se observa lipsa dinţilor.
Pierderea dinţilor este un proces ireversibil şi de cele mai multe ori este asociat cu procesul îimbătrânirii. Astfel, poate apărea aşa-numita "nevroză de edentaţie", care face ca persoana traumatizată psihic să se inhibe, să renunţe la diverse activităţi, să devină irascibilă şi nemulţumită.
      3. Impactul asupra stării de sănătate:
      Relaţia dintre pierderea dinţilor şi starea de sănătate este una de cauză-efect. Lipsa dinţilor poate fi atât o cauză a alterării stării de sănătate, printr-o alimentaţie deficitară (pacientul nu poate consuma carne, fructe, legume, alimente de consistenţă tate pentru că nu le poate mesteca), dar şi un efect al unor afecţiuni de ordin general (ex. imunitate scazută, diabet, tulbuări hormonale).
      Pot apărea dezechilibre ocluzale (ale muşcăturii) ce pot produce migrene (frontale sau temporale, dureri articulare, bruxism(scrâşnit din dinţi)).
      Cariile, infecţile dentare, igiena necorespunzătoare pot facilita apariţia diverselor infecţii ale gâtului.
      În condiţiile în care alimentele sunt ineficient mărunţite şi imbibate cu salivă, pot apărea diverse afecţiuni digestive cum ar fi: gastrite, ulcer, indigestii, chiar şi anemii.

Rolul dintilor
      Este important de ştiut că dinţii împreună cu cavitatea bucală contribuie în mare măsură la starea de sănătate a organismului.
      Pentru a înţelege importanţa dinţilor şi a menţinerii lor pe arcade, trebuie să cunoaştem rolul acestora.
     Dinţii se împart în două grupuri: un grup anterior/frontal (incisivi şi canini) şi un grup lateral/posterior (premolari/măsele mici şi molari/măsele).
     Grupul anterior are rol de ruperea şi sfâşierea alimentelor, iar grupul posterior la mărunţirea si triturarea alimentelor.

Deoarece doar grupul frontal este vizibil în mod direct, pacienţii acordă doar acestora o atenţie mai mare.
     Dinţii au rol în:
     - masticaţie - în condiţiile în care alimentele nu sunt mărunţite suficient de bine, îmbinate cu salivă se pot produce diferite afecţiuni cum ar fi: gastrite, indigestii, anemii (alimentele nu pot fi digerate corespunzător);
     - fonaţii - sunetele sunt articulate şi cu ajutorul limbii, dinţilor şi buzelor, nu numai de corzile vocale;
     - fizionomie - buzele, obrajii sunt susţinuţi de dinţi. În lipsa dinţilor se modifică relieful părţilor moi ale feţei, se adâncesc şanţurile din jurul buzelor (aspect ridat), se micşorează roşul buzelor cu instalarea aspectului pregnant de îmbătrînire;
     - menţinerea unui organism sănătos.

stomatologie
Parteneri: Anvelope | Forum Craiova